SCANDIQUAL PIRKS
Scandiqual PIRKS rapport er spesialutviklet for å oppdage sammenhengen mellom kundens forventninger og faktisk levert produkt. I rapporten tar vi for oss de 5 hovedpunktene som er avgjørende for kundens totale opplevelse.
PIRKS består av én forventningsanalyse, ett besøk hos virksomheten og selve rapporten. Rapporten består av informasjon om digital synlighet, merkevare- og profilkommunikasjon og tonefall. Målet med rapporten er å synliggjøre områdene hvor det er dissonans mellom presentasjon og gjennomføring, enten på en negativ eller positiv måte, og gi en kartlegging av kommunikasjonsstatus.
Ved å bruke rapporten i markedsføringsarbeidet kan dere justere kommunikasjonen for å få enda mer fornøyde kunder, og skape en lojal vekst.
Presentasjon
Presentasjonen sier noe om hvem dere er. Dette er kundens introduksjon, og det første møtet med produktet deres. Definer merkvaren deres, og velg målgruppe.
Informasjon
Informasjon er kunnskapen som formidles av ulike former for kommunikasjon. Hva forteller du kundene dine før de besøker, og gjennom hvilke kanaler?
Rutiner
Rutiner sier noe om hvordan du verdsetter kundene dine, og er en ferdighet tilegnet gjennom praksis og erfaring. Dette er kunnskap som syns i den daglige tjenesten.
Kvalitet
Kvalitet er slik ting er og oppleves. For et produkt eller en tjeneste kan man ganske enkelt si at kvalitet er evnen til å tilfredsstille kundens krav og forventninger.
Service
Å kunne yte god service er en forutsetning for å skape fornøyde og lojale kunder. Erfaringen bygger på flere elementer og samarbeid for et godt resultat.
VÆR OPPMERKSOM - VÆR I FORKANT
Etter å ha jobbet med kunder i reiselivs- og overnattingsbransjen i mange år utviklet vi Scandiqual-konsulentene og PIRKS-rapporten.
I dagens digitale hverdagsliv bruker vi mange kanaler for å nå våre kunder, og noen ganger glemmer vi å krysssjekke at informasjonen er korrekt eller oppdatert. Det kan også være en utfordring at ulike personer legger ut i forskjellige kanaler, og gjennom dette mister noe av merkevaren og identiteten. Sørg for at forventningene du skaper samsvarer med opplevelsen av produktet ditt, enten det er en slags overnatting, restaurant eller aktiviteter du tilbyr til kundene dine.
Vær oppmerksom og vær i forkant med dette arbeidet. Ved å bruke rapporten i markedsføringsarbeidet ditt kan du justere kommunikasjonen for å få enda flere fornøyde kunder, og skape vekst i kunder og inntekter.
Priser er avhengig av størrelsen på jobben vi gjør, og din virksomhet. Ta kontakt og fortell oss litt om ditt produkt for å få en god pris.
Hva er inkludert i prisen?
PIRKS Rapporten
SEO Rapport
Besøk og kontroll
Oppfølging
HVA SLAGS MERKEVARE KOMMUNISERER DU?
FREMDRIFT OG AVTALE
Etter at vi har inngått avtale om rapport og besøk av oss starter vi arbeidet med informasjonsinnhenting og kartlegging. Her går vi gjennom offentlig tilgjengelig informasjon i de kanalene som folk flest bruker på internett. På bakgrunn av dette lager vi en forventningsanalyse, som er grunnlaget for neste steg, besøket. Tiden vi normalt bruker på denne fasen er 1 – 2 uker.
Neste fase er et besøk hos virksomheten, gjerne som hemmelig gjest, hvor vi kan prøve ut tilbudene og sjekke punktene i våre sjekklister. Våre konsulenter ønsker å oppleve produktet slik alle andre kunder gjør, og baserer sine tilbakemeldinger på hva som faktisk leveres. Vi gjør en avtale om besøket som passer for deg og ditt produkt.
Maksimalt 2 uker etter besøket er rapporten ferdig og leveres digitalt. Dette blir ditt nye verktøy i arbeidet med å koordinere og oppdatere ulike kanaler med informasjon og tilbud, og være bevisst på de små destruktive detaljene, før kundene er det.
RAPPORTEN
Rapporten er produktet du kjøper, og er ditt nye verktøy i markedsarbeidet. Rapporten legger mange aspekter ved driften hos din virksomhet under lupen.
Etter en omstillingsperiode følger vi gjerne opp med en ny runde, for å se hvordan rapporten har påvirket driften, og om vi kan gjøre ytterligere forbedringer.
TA KONTAKT
Hvis du tenker at en PIRKS-rapport er noe for deg og din bedrift, er det bare å ta kontakt. Vi hører gjerne fra deg, og ser på hvordan vi kan bidra til å forbedre produktet ditt. Det første møtet/bakgrunnskonsultasjonen vil alltid være gratis og uforpliktende.
Ikke vær redd for å ta kontakt.
TA KONTAKT
Scandiqual har base i Oslo og i Sør-Frankrike. Du kan komme i kontakt via epost eller telefon. Vi har kunder i hele Norge og Europa, og reiser jevnlig rundt for å besøke våre kunder.
Ta kontakt for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe din virksomhet.
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Telefon:
Norge: +47 412 30 377
Frankrike: +33 07 688 922 92